Voorbeschouwing Buitenpost – HZVV

Het zijn sportief gezien mooie weken voor het vlaggenschip van VV Buitenpost. Nadat eerder al de Friese derby tegen ONS Sneek werd omgezet in een overwinning, werd er afgelopen weekend heel knap gewonnen van AVV Swift: in Amsterdam was de einstand 0-1. Middenvelder Max Huiskamp was de matchwinner. Toch zal de stemming op Sportpark de Swadde wel eens beter zijn geweest. Omdat het coronaspook opnieuw is opgedoken moet er wederom zonder publiek worden gevoetbald; een aderlating voor alle voetballers en supporters. Desondanks zal het de mannen van trainer Willem Brouwer er alles aan gelegen zijn om aankomende zaterdag de opgaande lijn door te trekken. Tegenstander (om 14.00 uur!) is dan HZVV uit het Drentse Hoogeveen, waardoor het een treffen tussen de nummer 6 en 7 van de Hoofdklasse B is.

Ook HZVV wint derby
Nadat Buitenpost eerder deze maand al hun derby won, liet HZVV afgelopen zaterdag ook zien hoe je zo’n speciale wedstrijd in winst moet omzetten. Buurman en hekkensluiter Noordscheschut werd naar huis gestuurd met een flink pak slaag: 5-1. Grote man aan de zijde van de rood-witte formatie uit Hoogeveen was Noah Ten Brinke. De nummer 10 van de Drenten scoorde maar liefst 3 keer; voor de Buitenposter defensie een speler om in de gaten te houden dus.

Nummer 6 tegen 7
Evenals de thuisploeg zijn onze gasten uit Hoogeveen bezig aan een goed seizoen. De bewoners van sportpark Bentinckdijk staan weliswaar één plaatsje lager dan Buitenpost, maar hebben een wedstrijd minder gespeeld dan de Blauwkes. Op voorhand lijkt dit duel dus een spannende wedstrijd te worden. De wedstrijd van zaterdag staat onder leiding van scheidsrechter dhr. Berends, die hierbij wordt geassisteerd door de heren Van Eerde en de Jong. De aftrap op een leeg sportpark de Swadde is om 14.00 uur. Volg de wedstrijd via Twitter of Instagram. Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost
  • Datum: 21-04-2024