Voorbeschouwing Buitenpost – Leeuwarder Zwaluwen

De Blauwkes zijn amper bekomen van de euforische stemming of de competitie staat alweer voor de deur. Buitenpost zit bij de laatste 8 van de beker en dat levert vanzelfsprekend een uitstekende sfeer op binnen het team van trainer René van der Weij.

Punten
Echter wil Buitenpost niet blijven hangen in de euforie en de realiteit is om ook in de competitie weer eens drie punten bij te schrijven. Dat zal ook wel moeten om de aansluiting met de top te behouden. Slachtoffer moet dan Leeuwarder Zwaluwen worden, die de punten ook broodnodig hebben. De Leeuwarders staan momenteel op 13 punten uit 17 wedstrijden, maar laat de schijn je niet bedriegen. Ze leken namelijk op een onoverkomelijke afstand te staan van de zogenoemde degradatiezone, maar zijn na de winterstop toch knap teruggekomen.

Niveau
Aan onze mannen dus om te laten zien dat er op de Swadde niks te halen valt. Het voetbal sprankelt soms, maar is daarentegen ook niet altijd van een constant niveau. Dat wil van der Weij er uit halen. Ook slechte wedstrijden moeten gewonnen worden. De eerste ontmoeting tussen beide leverde een 1-2 overwinning op voor Buitenpost. Doelpuntenmakers waren toen Joran Olijve en Rik Weening. Kunnen de youngsters ook dit weekend weer het verschil maken? We gaan het meemaken.

Forza Blauwkes!