Voorbeschouwing Buitenpost – MASV

Op de laatste zaterdag van oktober speelt Buitenpost tegen MASV, voluit Midden Arnhemse Sport Vereniging. De gasten bekleden bij aanvang van deze 9e speelronde in de 4e divisie D de 15e en daarmee de een na laatste plek op de ranglijst. De thuisploeg staat 10e en begeeft zich daarmee in de grote middenmoot. De mannen van Kevin Waalderbos gaan op zoek naar de eerste thuisoverwinning in competitieverband, waar ze in de 4 eerdere thuiswedstrijden nog niet in slaagden. Afgelopen zaterdag werd er in het bekertoernooi wel thuis gewonnen, de Blauwkes waren zondag derdeklasser Gorredijk met 3-1 de baas.

Afstand nemen
Het zal er ons 1e elftal veel aan gelegen zijn om zaterdag de volle 3 punten op De Swadde te houden. Een driepunter die enorm helpt om voorlopig even afstand te nemen van de onderste regionen en de positie in de middenmoot te verstevigen. Dat zal dan moeten gebeuren tegen MASV, de ploeg in de competitie met de meeste tegendoelpunten tot nu toe: 20. MASV wist 2 x thuis te winnen: van Quick ’20 en in de laatste wedstrijd van hekkensluiter Heino.

Puike prestatie
De Arnhemmers zijn zoals veel tegenstanders in de 4e Divisie D een compleet nieuwe tegenstanders. De in 1933 opgerichte vereniging kende de laatste jaren een flinke opmars. In 2017 kwam het namelijk nog uit in de 4e klasse en nu 6 jaar later maakt het dit seizoen voor het eerst haar opwachting op 4e divisieniveau. Een puike prestatie. De roodhemden uit de hoofdstad van Gelderland zijn van oudsher een zondagsploeg maar spelen door de invoering van het weekendvoetbal het gros van hun wedstrijden op zaterdag.

Felbegeerd
Kan VV Buitenpost oktober afsluiten met een felbegeerde thuisoverwinning? Zaterdagmiddag krijg je het antwoord op sportpark De Swadde. Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024