Voorbeschouwing Buitenpost – Noordscheschut

Na 3 nederlagen op rij wordt het weer tijd voor een driepunter voor het vlaggenschip van VV Buitenpost. Na een thuisnederlaag tegen SDC Putten werd er tweemaal achter elkaar verloren tegen 2 titelkandidaten, RKAV Volendam en SC Genemuiden. Geen schande, vond trainer Willem Brouwer, want Volendam en Genemuiden zijn een maatje te groot voor de Blauwkes en niet de ploegen waartegen Buitenpost de punten moet pakken.
Een ploeg die dat bij uitstek wél is, is de komende tegenstander, Noordscheschut. De Drenten zijn rode lantaarndrager en hebben deze voetbaljaargang pas 8 punten weten te vergaren.

Geen gemakkelijke tegenstander
Toch zullen de mannen van Brouwer de punten niet cadeau krijgen. “Dat wordt geen gemakkelijke wedstrijd tegen een verdedigende ploeg”, waarschuwde Brouwer na afloop van het verloren duel met SC Genemuiden (4-0) alvast, over het aanstaande treffen met de Drentse ploeg. Hoewel Noordscheschut haar afgelopen 2 wedstrijden verloor, bevestigen het verloop van beide verliespartijen de woorden van onze hoofdtrainer. Afgelopen zaterdag boog de ploeg van trainer Marc van Meel pas in de slotfase het hoofd voor koploper Genemuiden en afgelopen dinsdag toonden de Drenten zich opnieuw een stugge tegenstander, maar moesten zij na 90 minuten voetbal het hoofd wel voor buigen voor Flevo Boys (2-0).

Feest na afloop
Zaterdag zal er de Blauwkes veel aan gelegen zijn de punten op het eigen Sportpark de Swadde te houden. Niet in de laatste plaats omdat de punten na 3 nederlagen op rij weer van harte welkom zijn, maar ook omdat er na afloop feest is in de kantine met live muziek van zanger Bertus en het Rad van Fortuin. De aftrap is zaterdag om 14.30 uur.
Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost