Voorbeschouwing Buitenpost – NSC Nijkerk

Voor het eerst sinds 27 november 2021 speelt het vlaggenschip van de VV Buitenpost weer een thuiswedstrijd in competitieverband. NSC Nijkerk, de huidige nummer 13 van de Hoofdklasse B, is de tegenstander.  Voorafgaand aan de wedstrijd zal er een minuut stilte gehouden worden ter nagedachtenis aan teammanager Tjeerd Douma die op 23 januari jl. heel plotseling overleed.

De Blauwkes kunnen met vertrouwen toeleven naar het treffen met de Nijkerkers omdat er afgelopen zaterdag een verdienstelijk punt gepakt werd in de uitwedstrijd bij koploper VV Eemdijk. De mannen van trainer Willem Brouwer kregen zelfs de grootste kans op een overwinning; vlak voor het scheiden van de markt trof de inzet van invaller Erolind Derguti de binnenkant van de paal.

Belangrijke punten
Onze gasten uit Nijkerk pakten op hun beurt afgelopen zaterdag 3 heel belangrijke punten in de onderste regionen van de Hoofdklasse B. Op het eigen Sportpark De Burcht werd lantaarndrager Noordscheschut verslagen na een ware ‘remontada’. Na een uur voetballen stond de thuisploeg immers nog met 0-2 achter; de eindstand was uiteindelijk een erg knappe 3-2 winstpartij. Dit was een enorme opsteker voor de ploeg die haar eerste overwinning sinds 9 oktober boekte.

Subtop
Om mee te blijven doen in de subtop van de competitie telt zaterdag alleen een overwinning voor VV Buitenpost. NSC Nijkerk heeft de punten hard nodig om weg te komen uit de kelder van de Hoofdklasse. Dit maakt het duel op voorhand een interessante ontmoeting. De aftrap op Sportpark de Swadde is zaterdag 14.30 uur. Forza Blauwkes!