Voorbeschouwing Buitenpost – Olde Veste

In speelronde 24 komt VV d’Olde Veste ’54 op bezoek in Buitenpost. De ploeg uit Steenwijk heeft slechts twee punten meer dan hekkensluiter HZVV, maar is na de winterstop begonnen aan een opmars. Eerder dit seizoen wonnen we met 0-1 van Olde Veste na een doelpunt van Sam Wormmeester.

Olde Veste staat acht punten achter op Buitenpost. In 2023 won de equipe van vertrekkend trainer Dick Krommenhoek al drie keer. DETO, csv Apeldoorn en Swift waren niet opgewassen tegen de geel-blauwe brigade uit Steenwijk. Toch gingen de laatste twee wedstrijden verloren. Vorige week was er een vrij kansloos verlies, thuis tegen AZSV (0-4). Een week eerder was Berkum te sterk (3-0). Het goede nieuws voor Olde Veste kwam de afgelopen weken uit de hoek van de technische commissie. Ondanks interesse van BVO’s en amateurclubs blijft Hessel Eikelboom (20) zijn club trouw. Ook Mark Bruintjes (26) speelt volgend jaar in Steenwijk. Bruintjes speelde ooit twee eredivisiewedstrijden voor PEC Zwolle en komt over van Harkemase Boys.

Vertrouwen
Ook Buitenpost, dat 10e staat in de 4e Divisie B, heeft al een tijd niet gewonnen. De laatste overwinning dateert van 28 januari, toen Berkum met 2-0 verslagen werd. Gelukkig is er genoeg reden tot optimisme. Volgens trainer Willem Brouwer speelde Buitenpost vorige week tegen WV–HEDW een van de beste wedstrijden van het seizoen. “Maar als je geen goals maakt, win je nooit”, gaf hij toe. “Het verzorgde voetbal gaf wel perspectief. We zullen de komende weken resultaten moeten halen, maar ook vertrouwen houden in eigen kwaliteiten.” Blijven de punten in Buitenpost en kunnen we afstand houden van de nacompetitiestreep? Het zou het feest met zanger Douwe na afloop nog mooier maken!

• Wedstrijd: Buitenpost - Quick '20
  • Datum: 23-03-2024