Voorbeschouwing Buitenpost-Omlandia

Zaterdag staat voor Buitenpost een heus sleutelduel op het programma. De nummer vijf, Omlandia komt op bezoek. Op dit moment staan de Blauwkes één plaatsje lager, weliswaar op doelsaldo.

Freddy Strating
Omlandia is geen onbekende voor Buitenpost. Onder leiding van Freddy Strating, vorig jaar nog assistent bij ons vlaggenschip, doet de ploeg het prima. Strating zag begin dit seizoen een aantal belangrijke schakels in zijn elftal vertrekken en heeft hier op in moeten spelen door nieuwe spelers te benaderen. Het lijkt vooralsnog goed uit te pakken. Dat blijkt met name uit de laatste twee competitiewedstrijden: 4-2 winst op Blauw Wit en een 1-1 gelijkspel bij Drachtster Boys uit. Het geeft aan dat Omlandia zeker een ploeg heeft om niet te onderschatten.

Doelpunten
De Blauwkes willen echter ‘gewoon’ winnen zaterdag. In het afgelopen seizoen werd er tweemaal van de Groninger ploeg gewonnen. Ook dit seizoen is het voetbal bij vlagen oogstrelend, alleen de doelpunten ontbraken nog wel eens aan Buitenpost zijde, waardoor het uiteindelijk de deksel op de neus kreeg. Afgelopen bekerweekend werd hier tegen vierde klasser Friese Boys aan gewerkt. De goalgetters hebben het nodige vertrouwen getankt: 0-7. Buitenpost voelt dan ook dat het er klaar voor is.