Voorbeschouwing Buitenpost – PKC’83

Na afloop van het bekersprookje van Buitenpost, staat nu de volgende belangrijke wedstrijd alweer voor de deur. Misschien wel de belangrijkste wedstrijd van dit seizoen. PKC ‘83 komt namelijk op bezoek op sportpark De Swadde. De belangen zijn duidelijk: alleen winst telt om mee te blijven doen in de laatste periode en om het heft in eigen handen te houden.

Het is dus zaak voor de ploeg van trainer Van der Weij om de nederlaag van woensdag te vergeten en de focus te leggen op het behalen van de nacompetitie. De trainer benadrukte dan ook dat de ploeg trots mag zijn dat het überhaupt de halve finale bereikt heeft. De Blauwkes hebben een uitstekende reeks neergezet in de competitie, daarom is het zaak zichzelf te belonen in deze krachtmeting met de Groningers. De oranjehemden zijn de laatste weken wisselvallig en zijn al verzekerd van een plekje om promotie. Of dit een voordeel is dat zal moeten blijken, maar Buitenpost zal in ieder geval alles op alles moeten zetten.

De vorige ontmoeting tussen beiden eindigde in een 1-1 gelijkspel door doelpunten van Joran Olijve en Bryan Inge. Buitenpost had daar de wedstrijd voor rust nog moeten beslissen, maar kwam na de rust uiteindelijk nog goed weg. Het belooft in ieder geval op voorhand een spannende strijd!

Steun onze mannen daarom op weg naar een plekje in de nacompetitie.
Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost