Voorbeschouwing Buitenpost – Purmersteijn

Buitenpost treft zaterdag een onbekende tegenstander op Sportpark De Swadde. VPV (Verenigde Purmerender Voetbalverenigingen) Purmersteijn komt namelijk op bezoek. Een team dat vorig jaar nog uitkwam in de zondag hoofdklasse. Daarin wist Purmersteijn uiteindelijk met een prima negende plaats in de middenmoot te eindigen.

Tegenstander
De ploeg uit Purmerend schoot ook dit seizoen uitermate sterk uit de startblokken met een klinkende zege op Flevo Boys (4-0). Daarna werd er verloren tegen de op papier sterke tegenstanders, namelijk Eemdijk (2-0) en Staphorst (maar liefst 2-8). Oftewel een tegenstander waar kwalitatief nog moeilijk iets over te zeggen valt.

Goede les
Duidelijk is wel dat de Blauwkes azen op revanche ten opzichte van afgelopen week. Er werd namelijk terecht verloren van SDC Putten, wat vooraf toch beschouwd werd als een kansrijk duel voor de mannen van trainer Bouma. Voor Buitenpost in ieder geval een goede les dat het altijd scherp moet verdedigen en vanuit de nul te blijven spelen om een goed resultaat te behalen.

Topscorer
Echter staat er zaterdag weer nieuwe kans voor de deur om de goede seizoenstart een goed vervolg te geven. Purmersteijn zal ook alles uit de kast willen halen na de forse nederlaag van vorige week. Op voorhand dus een pikant duel, met twee teams die de punten goed kunnen gebruiken. Buitenpost zal het zeker niet gemakkelijk krijgen. Deze tegenstander herbergt namelijk veel spelers die al jarenlang actief zijn op een hoog niveau. Wanneer we naar de topscorerslijst kijken, blijkt ook dat de spits van de gasten, Daniƫl Schermer, al 6 doelpunten gemaakt heeft. Duidelijk waar onze mannen op zullen moeten letten.