Voorbeschouwing

Het vlaggenschip van VV Buitenpost heeft in competitieverband nog niet verloren in 2024. Echter, er werd ook nog niet gewonnen. 3 keer moest de formatie van trainer Kevin Waalderbos komen opdraven: 3 keer werd er gelijkgespeeld en 3 keer was de eindstand 2-2. Zaterdag zal de thuisploeg dus alles op alles willen zetten om de eerste competitieoverwinning van dit kalenderjaar te boeken. Tegenstander is het Overijsselse Rohda Raalte. Eerder dit seizoen, op zondag 17 september, werd er in Raalte met 0-1 gewonnen dankzij een doelpunt van rechtsachter Wim de Vries.

Onze tegenstander van vandaag is bezig aan een uitstekend seizoen. De Raaltenaren bekleden op het moment een 4e positie op de ranglijst. De wedstrijd die het meest uit het oog springt bij onze gasten is de 0-8 overwinning bij hekkensluiter Pelikaan S op 27 januari. De laatste competitiewedstrijd die de ploeg van trainer Laurens Knippenborg speelde draaide uit op een teleurstelling. In de ‘Grote Sallandse Derby’ werd onder toeziend oog van z’n 1500 toeschouwers met 1-2 verloren van VV Heino. Desalniettemin draait Rohda Raalte een sterk seizoen en dat is niet in de laatste plaats te danken aan aanvaller Kevin Peppels die al 13 keer trefzeker was in competitieverband. Een speler om te rekening mee te houden voor de Buitenposter defensie dus!

Lukt het Buitenpost om de eerste driepunter in competitieverband in 2024 te boeken? Forza Blauwkes!

Wedstrijdbalsponsor is Auto Veenstra.