Voorbeschouwing Buitenpost – Scherpenzeel

Zaterdag is sportpark De Swadde het decor van een treffen tussen de nummer 7 en nummer 4 van de 4e divisie D. VV Buitenpost treft VV Scherpenzeel uit het gelijknamige dorp uit de provincie Gelderland. De thuisploeg zal onder leiding van oefenmeester Waalderbos op zoek gaan naar haar eerste thuisoverwinning dit seizoen.

Snoeiharde kopbal
De Blauwkes kennen een prima seizoenstart met 7 punten uit 4 gespeelde wedstrijden. De laatste overwinning die Buitenpost mocht bijschrijven was een bijzondere want voor het eerst in 30 jaar speelde het vlaggenschip van de VV Buitenpost weer eens een wedstrijd in competitieverband op zondag. De uitwedstrijd tegen Rohda Raalte werd omgezet in een 0-1 winstpartij dankzij een snoeiharde kopbal van rechtsachter Wim de Vries.

Promovendus
Zoals Rohda Raalte dat afgelopen weekend was, is Scherpenzeel ook een compleet nieuwe tegenstander voor de Blauwkes. Nog nooit eerder speelde beide ploegen tegen elkaar. De blauwwitte formatie uit de Gelderse vallei promoveerde afgelopen seizoen en is als promovendus uitstekend begonnen aan de nieuwe voetbaljaargang. Dit levert de gasten van zaterdag tot dusver een 4e plaats op de ranglijst op.

KNVB-beker
Afgelopen dinsdagavond wist Scherpenzeel bijna het hoofdtoernooi van het TOTO KNVB bekertoernooi te bereiken. In het voetbalbolwerk Bunschoten-Spakenburg verweerde het zich kranig tegen 2e divisionist Spakenburg, maar moest diep in blessuretijd het hoofd buigen voor de ‘Blauwen’: 1-0. Doelpuntenmaker was Floris van der Linden, hij kroonde zich vorig seizoen tot topscorer van het TOTO KNVB bekertoernooi en kon afgelopen zomer de transfer maken naar FC Groningen, maar hij zei ‘nee’.

Lukt het de Blauwkes om de eerste thuisoverwinning van het seizoen te behalen? Rond de klok van half vijf geeft de thuisploeg het antwoord.

Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1