Voorbeschouwing Buitenpost – Sparta Nijkerk

Het zijn op zijn zachtst gezegd pittige weken voor de Blauwkes. Tegen directe concurrent CSV Apeldoorn werden 3 punten in de tweede helft jammerlijk verspeeld. Daarnaast zijn er helaas enkele spelers die te kampen hebben met pijntjes en dat juist in een fase dat de punten broodnodig zijn voor VV Buitenpost. Daarom is het zaak om op dit moment maximaal de boel te herstellen en nóg een stap harder te doen voor elkaar.

Selectie
Het is eens te meer gebleken in de Hoofdklasse, hoe belangrijk het is om over een brede selectie te beschikken. Gelukkig kan trainer Van der Weij zaterdag echter gewoon elf spelers opstellen en zal er alles aan worden gedaan om de punten tegen Sparta Nijkerk op het eigen sportpark De Swadde te houden.

Graadmeter
Een loodzware opgave, maar eigenlijk hebben onze mannen in het blauw natuurlijk niets te verliezen. Sparta is een tegenstander met jarenlange ervaring op landelijk niveau en onze mannen komen daarentegen net kijken. Een mooie graadmeter te laten wat we in huis hebben. Daarnaast is er nog alles te winnen, want Buitenpost heeft het lot nog ‘in eigen handen’.

Spannend
In Nijkerk werd het een zeer spannend duel tussen beide teams. Natuurlijk voetbalde Sparta makkelijker op het kunstgras, maar Buitenpost hield de linies goed compact. Daarnaast kreeg het in de tweede helft uitgelezen mogelijkheden, doordat Sparta aandrong om een doelpunt te maken. Echter deed één foutje in de slotfase de Blauwkes destijds de das om.

Mouwen opstropen
Zaak dus om zaterdag tot het einde scherp te verdedigen en wie weet wat er mogelijk is op ons eigen grasveld. De mouwen opstropen en werken voor elkaar boys! Moedig onze mannen aan voor een goed resultaat! Forza Blauwkes!