Voorbeschouwing Buitenpost – Staphorst

Voor de Blauwkes staat er zaterdag weer een hele belangrijke wedstrijd voor de deur. VV Staphorst komt op bezoek op sportpark De Swadde. Het is één van de nog vier finales die Buitenpost te spelen heeft. Op papier misschien wel de meest lastige tegenstander van alle vier. Staphorst doet namelijk al jaren mee om de prijzen in de Hoofdklasse. Voor de Blauwkes is het in ieder geval zaak om gevoelsmatig een betere wedstrijd op de mat te leggen dan de afgelopen wedstrijd.

Eerherstel
De Blauwwitten bewezen zichzelf namelijk een slechte dienst, door afgelopen maandag met 1-4 te verliezen van directe concurrent WHC. De zogenaamde spirit kwam pas in de tweede helft tot uiting en dat bleek uiteindelijk te laat voor de formatie van trainer Van der Weij. Ook een uitgelezen kans met een strafschop werd niet benut. Daarom azen de mannen nu in ieder geval op eerherstel, ongeacht het resultaat van deze wedstrijd. De mouwen zullen opgestroopt moeten worden en iedereen zal tot het gaatje moeten gaan, als TEAM.

Tweede plaats
Dat dit tegen Staphorst aanwezig moet zijn, zal vast en zeker doordrongen zijn bij de heren. De ploeg staat momenteel op een tweede plaats in de Hoofdklasse B en is al in het bezit van een periode. Het spel van Staphorst is bij de Blauwkes maar al te goed bekend. Middels fysiek spel en veel beweging probeert Staphorst de tegenstander kapot te krijgen. Het mes moet dus tussen de tanden!

Stuntje
Bij de vorige ontmoeting tussen beiden was dit element zeker aanwezig. In extremis werd er nog een 1-1 gelijkspel uit het vuur gesleept. Joran Olijve was destijds het goudhaantje. Kan Buitenpost wederom voor een stuntje zorgen en de ó zo belangrijke punten in eigen huis houden? Maak het mee! Forza Blauwkes!