Voorbeschouwing

Voor het vlaggenschip van VV Buitenpost gaat zaterdag de strijd om klassebehoud verder. Ondanks dat het afgelopen weekend deed wat het moest doen, winnen van TVC ‘28, was dat niet genoeg omdat directe concurrent Heino ook won en zich daardoor ten koste van Buitenpost veilig speelde. Daarom wacht nu het moeras van de nacompetitie voor de mannen van trainer Kevin Waalderbos. De eerste tegenstander is RKVV Stevo uit Geesteren. Onze gasten uit Overijssel kwamen dit seizoen uit in de 1e klasse H.

Bijzonder
Stevo kent een heel bijzonder seizoen. Voor de winterstop vergaarde het team slechts 5 punten. Na de winterstop stond er een heel ander Stevo. Ze pakten 27 punten na de kerst. Op de laatste speeldag speelde Stevo zich in een rechtstreeks duel tegen naaste concurrent  DOS ‘37 veilig. Als klap op de vuurpijl werd de ploeg van trainer Michiel Mensink daarmee ook nog eens periodekampioen. Daarom mag de formatie uit Geesteren als nummer 8 van de 1e klasse H een gooi doen naar promotie naar de 4e divisie.

Veel vertrouwen
Kevin Waalderbos keek na afloop van het duel met TVC’28 vooruit naar de nacompetitie: “Je kunt er pas drie winnen, als je de eerste wint. Dus gaan we ons volledig focussen op Stevo thuis. Dan wordt het een Europese week. Want mocht je winnen, dan moet je woensdag (uit tegen DVVA Amsterdam, red.) en zaterdag (neutraal terrein, red.) weer. Een hele kluif, we hebben iedereen keihard nodig. Maar ik heb er echt veel vertrouwen in. Vooral door de manier waarop we vandaag en de laatste weken hebben gespeeld.” Buitenpost staat voor een pittige klus maar met de steun van het publiek is alles mogelijk. Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024