Voorbeschouwing

Het is zaterdag D-Day voor het vlaggenschip van VV Buitenpost. Net als afgelopen seizoen moeten de Blauwkes op de slotdag klassebehoud veilig stellen. Vorig jaar lukte dat door een overwinning op CSV Apeldoorn. Zaterdagavond om 18.00 uur is TVC ’28 uit Tubbergen de tegenstander. Onze gasten speelden zich afgelopen zaterdag veilig door gelijk te spelen tegen Heino, in een enerverende wedstrijd werd het 3-3 wat door de uitslagen op andere velden genoeg was voor TVC ’28.

Buitenpost heeft het op de slotdag van de competitie niet meer in eigen hand. De formatie van trainer Kevin Waalderbos moet winnen en grote concurrent Heino mag op eigen veld niet winnen van Be Quick 1887. Voordeel voor de Blauwkes is dat Be Quick 1887 ook nog alles heeft om voor te spelen. De Groningers vechten tegen directe degradatie en ontlopen deze bij een overwinning in en tegen Heino. Longa’30 is de 4e ploeg die in de degradatiestrijd verwikkeld is, zij spelen thuis tegen VVOG. Alle 4 de ploegen kunnen op de laatste dag zich veilig spelen, naar de nacompetitie verwezen worden of direct degraderen. Het belooft dus hoe dan ook een hele spannende ontknoping te worden in de onderste regionen van de 4e divisie D.

Steun nodig
De Blauwkes hebben de laatste 3 wedstrijden niet verloren maar ook niet gewonnen. 3 maal een gelijkspel en dat maakt Buitenpost de absolute gelijkspel kampioen van de 4e divisie D. Het is ook het probleem van de ploeg van Waalderbos, er werd maar 6 keer een wedstrijd in winst omgezet. Alleen hekkensluiter Pelikaan S wist minder wedstrijden te winnen (3). Zaterdag volstaat alleen overwinning en daarvoor hebben de Blauwkes de steun nodig van het thuispubliek! Forza Blauwkes!

Wedstrijdbalsponsor is Bouwservice Feije Broersma

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1