Voorbeschouwing Buitenpost – Urk

Kort na de mooie overwinning op Flevo Boys staat de volgende thuiswedstrijd alweer op het programma. Ditmaal komen de bezoekers uit Urk. Zij strijden nog volop mee om het kampioenschap en staan slechts 1 punt achter koploper Genemuiden.

Als een huis
In de vorige thuiswedstrijd boekte Buitenpost de eerste overwinning van april. Basisdebutant Mike Visser was beslissend en maakte het enige doelpunt in de wedstrijd tegen Flevo Boys. Wel benadrukte Willem Brouwer na afloop dat het een teamprestatie was en dat elke speler een dikke voldoende had verdiend. Ook was hij zeer tevreden over de organisatie binnen zijn ploeg. ‘’De verdediging stond als een huis. We staan niet hoog op de ranglijst, maar we krijgen heel weinig goals tegen’’, aldus onze hoofdtrainer.

Titelkandidaat
Ook Urk pakte op paasmaandag 3 punten. Op overtuigende wijze won het van RKAV Volendam, dat momenteel 4e staat in de Hoofdklasse B. Hessel Snoek, Lucas Nagel, Riekelt Nentjes en Jelle de Boer (2x) waren trefzeker en zetten een 5-1 uitslag op het bord. Hiermee bewees Urk dat het absoluut meedoet om de titel. Aan Buitenpost de taak om Urk hierin te dwarsbomen.

7 finales
Ook voor Buitenpost zijn de belangen groot in het restant van de competitie. De ploegen onder ons beginnen steeds meer punten te verzamelen, wat betekent dat we nog niet helemaal veilig zijn ondanks onze 10e plaats op de ranglijst. Willem Brouwer ziet de komende 7 wedstrijden dan ook als 7 finales. De steun van het thuispubliek is dus ook tegen Urk hard nodig!

Forza Blauwkes!