Voorbeschouwing Buitenpost – Urk

Voor onze Blauwkes staat er aanstaande zaterdag weer een ontzettend belangrijke wedstrijd op het programma. SV Urk komt namelijk op bezoek op Sportpark De Swadde. Wederom een kans voor de Blauwkes om een grote stap te zetten richting rechtstreekse handhaving in de Hoofdklasse B.

Geflatteerd
Na de zure nederlaag tegen DUNO vorige week, is het zaak voor de Blauwkes om de rug weer te rechten. Er werden (te)veel kansen onbenut gelaten, waardoor DUNO geflatteerd met een 3-1 zege van het veld stapte. Een bittere pil voor onze hardwerkende mannen. Vooral in een periode waar het juist draait om de broodnodige punten.

Gunstig
De uitslagen van de concurrenten bleken echter gunstig, waardoor de mannen van trainer van der Weij het lot nog altijd in eigen hand hebben. Het mes moet dus tussen de tanden en de mouwen moeten worden opgestroopt. Alles moet wijken voor een goed resultaat.

Overrompelen
De Urkers wonnen afgelopen week met 2-0 van CSV Apeldoorn, maar zijn al wel uitgespeeld voor de prijzen. Dat betekent dat de Blauwkes vanaf het begin vol gas moeten geven, om te proberen de Urkers te overrompelen.

Overwinning
De afgelopen ontmoeting tussen beide teams eindigde in een 1-0 overwinning voor de Urkers. In een wedstrijd van weinig kansen, deed één foutje de Buitenposters destijds de das om. Kunnen onze mannen nu wel een overwinning over de streep trekken?

Help ze hierbij en steun ze in de strijd om lijfsbehoud! Forza Blauwkes!