Voorbeschouwing

De laatste 2 wedstrijden zijn voor het vlaggenschip van VV Buitenpost uitgelopen op een teleurstelling. Door in de invoering van het weekendvoetbal acteert ons 1e elftal zo nu dan ook op zondag. Zo ook de laatste 2 wedstrijden, tweemaal werd er een uitwedstrijd gespeeld in het oosten van Nederland. Op 26 november speelden de Blauwkes tegen Longa’30. In het dorp dat landelijke bekendheid geniet door de Zwarte Cross, Lichtenvoorde, werd er afgetekend met 3-0 verloren. Afgelopen zondag was er de volgende uitwedstrijd, in Tubbergen werd er met 2-1 verloren van gastheer TVC’28. Een hele zure nederlaag voor onze Blauwkes omdat de beslissing pas viel in de 92e minuut. De mannen van Waalderbos en Van Zwol zullen dus op zoek gaan naar revanche. Die kans komt er deze zaterdag tegen één van de titelkandidaten van de competitie, VVOG uit het Gelderse Harderwijk.

Herbstmeister
Onze gasten van komende zaterdag degradeerden afgelopen seizoen uit de 3e divisie. In een poging in die divisie het vege lijf te redden stond de ervaren Friese trainer Jan Vlap nog een poosje voor de groep, maar ook hij wist het tij niet te keren. Derhalve acteert VVOG dit seizoen een niveautje lager en het moet gezegd, dat doen de Harderwijkers met verve. De ploeg van trainer Jurjan Wouda bezet bij deze inhaalwedstrijd de 3e plaats met 1 punt achterstand op koplopers Excelsior ’31 en Scherpenzeel. Bij een overwinning op de Swadde is VVOG zelfs ‘herbstmeister’ van de 4e divisie D. Wat verder opvalt is de scoringsdrift van onze gasten; het is de vaakst scorende ploeg van de competitie. De Harderwijkers scoorden in 14 competitiewedstrijden maar liefst 44 doelpunten.

De Blauwkes gaan zaterdag op zoek naar eerherstel na een aantal teleurstellende wedstrijden. Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024