Voorbeschouwing

In de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop is VVOG Harderwijk de tegenstander. De wedstrijd begint om (let op!) 14.00 uur. Balsponsor is Care 2 Risk.

Het vlaggenschip van de VV Buitenpost kende een teleurstellende week. Op dinsdagavond werd er in het bekertoernooi na strafschoppen verloren van 3e klasser LAC Frisia 1883. Dit was een behoorlijke sof voor coach Waalderbos en zijn mannen, omdat de ambitie juist was ver te reiken in het districtsbekertoernooi. Zondag was er voor de Blauwkes tegen Longa ’30 de uitgelezen mogelijkheid om de bekerkater van zich af te spelen, maar dit slaagde niet. In het dorp dat landelijke bekendheid geniet door de Zwarte Cross, Lichtenvoorde, werd er afgetekend met 3-0 verloren. De mannen van Waalderbos en Van Zwol zullen dus op zoek gaan naar revanche. Die kans komt er deze zaterdag tegen één van de titelkandidaten van de competitie, VVOG uit het Gelderse Harderwijk.

Doelpuntenmachine
Onze gasten van aankomende zaterdag degradeerden afgelopen seizoen uit de 3e divisie. In een poging in die divisie het vege lijf te redden stond de ervaren Friese trainer Jan Vlap nog een poosje voor de groep, maar ook hij wist het tij niet te keren. Derhalve acteert VVOG dit seizoen een niveautje lager en het moet gezegd, dat doen de Harderwijkers met verve. De ploeg van trainer Jurjan Wouda bezet bij aanvang van de 14e speelronde de 2e plaats met 1 punt achterstand op koploper Excelsior ’31. Wat verder opvalt is de scoringsdrift van onze gasten; het is de vaakst scorende ploeg van de competitie. De Harderwijkers scoorden in 13 competitiewedstrijden maar liefst 40 doelpunten.

De Blauwkes gaan zaterdagmiddag op zoek naar eerherstel na een teleurstellende week. De aftrap tegen VVOG is om 14.00 uur. Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024