Voorbeschouwing Buitenpost – WHC

De Blauwkes spelen zaterdag een absolute sleutelwedstrijd in de hoofdklasse B. De tegenstander is namelijk WHC. De ploeg uit Wezep bezit momenteel de voorlaatste plaats met 16 punten uit twintig wedstrijden, maar wist de afgelopen twee wedstrijden overtuigend te winnen. SC Genemuiden en Flevo Boys moesten daarvoor wijken.

Alleen winst telt
Het verschil op dit moment is 7 punten tussen beide ploegen. Bij winst kunnen de Blauwkes definitief afstand nemen en lijkt de veilige haven in zicht. Bij verlies kan WHC akelig dichtbij komen, maar kan ook naaste belager Apeldoorn een belangrijke slag slaan. Daarom telt alleen de winst zaterdag en de mannen van trainer Van der Weij zijn er van overtuigd dat dit mogelijk is.

Strijd
De ploeg zit even in een moeilijke fase en wist afgelopen week ternauwernood een punt mee te nemen bij SVZW Wierden. Het spel was niet overtuigend te noemen en daarom weten de Blauwkes ook dat er meer wordt gevraagd. Belangrijk om in ieder geval strijd en inzet uit te stralen op het veld. Met het enthousiasme wat voor de winterstop zichtbaar was, moeten de punten op De Swadde blijven.

Steun
Laat daarom duidelijk zijn dat jouw steun hard nodig is op dit moment! Schreeuw onze mannen dan ook naar de overwinning. Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost
  • Datum: 21-04-2024