Voorbeschouwing Buitenpost – Zuidvogels

Onze Blauwkes spelen dinsdagavond om 19.30 uur een heuse finale op sportpark de Swadde. De winnaar van het duel mag namelijk in een tweeluik gaan uitmaken wie er volgend jaar in de hoofdklasse speelt. De tegenstander die dan zal moeten wijken is HSV De Zuidvogels uit Huizen. Deze ploeg wist een derde plaats te bemachtigen in de eerste klasse A uit het district West.

Moeten winnen
Gezien de resultaten van de Huizenaars, een flinke uitdaging voor onze Blauwkes. Het wist dankzij een flinke dosis ‘fysiek’ te winnen van SC Feyenoord en verpulverden Oude Maas in eigen huis met liefst 5-1. Dit betekent dat Buitenpost dinsdag in ieder geval zal moeten winnen om door te gaan naar de finaleronde.

Teamprestatie
Daarvoor tankten de Blauwkes het nodige vertrouwen tegen Feyenoord. Wat was het een geweldige teamprestatie. Een team dat bleef gaan voor elkaar en vanuit het niets nog twee doelpunten wist te maken. Het is de sleutel van het succes, voor de formatie van trainer Van der Weij dit jaar. Geweldig om te zien hoe het dorp leeft en de goals ‘samen’ gevierd werden met elkaar.

Als dat dinsdagavond ook weer opgebracht wordt, dan is er zeker iets moois mogelijk. Buitenpost gaat er voor! Steun onze mannen en schreeuw ze naar de overwinning!

Forza Blauwkes!