Voorbeschouwing inhaalduel Buitenpost – WHC

Aanstaande maandagavond 29 april wacht voor de Blauwkes misschien wel een cruciaal zespuntenduel op De Swadde. Bij winst kan Buitenpost namelijk een hele grote stap zetten richting lijfsbehoud in de Hoofdklasse B. Het kan naaste belager WHC een grote slag toe dienen. Mocht Buitenpost maandag winnen, dan zou het de bezoekers uit Wezep op maar liefst 9 punten zetten en daarnaast Flevo Boys en Genemuiden voorbijstreven op de ranglijst. Oftewel, de Blauwkes moeten bloed ruiken op deze maandagavond.

Hecht team
De Blauwe trots wist de laatste weken met veel inzet en spelend als een hecht team weer de nodige punten bij elkaar te sprokkelen en daardoor langzaam weer naar boven te kruipen op de ranglijst. Het wist een aanval van concurrenten DETO en Genemuiden af te slaan, waardoor het verschil op de ranglijst minimaal gebleven is.

Strijd
Afgelopen maandag werd er tegen DETO veerkracht getoond, door twee keer na een achterstand zichzelf weer terug te vechten tot een 2-2 eindstand. Deze passie en strijd zal ook nu op de mat getoverd moeten worden om WHC op de rug te kunnen leggen.

Niet onderschatten
De bezoekers verloren afgelopen weekend weliswaar met 2-1 van AZSV, maar de comeback vanuit een uitzichtloze positie mag toch ook prijzenswaardig genoemd worden. Na de winterstop wist WHC flink wat punten te sprokkelen en mag dus absoluut niet onderschat worden.

Doelpuntrijke wedstrijd
Voor de winterstop was het ook al een interessant duel tussen beiden. Het werd een doelpuntrijke wedstrijd met een spectaculaire uitslag van 3-4. Rudmer Loonstra scoorde 3 maal en Rob Dijkstra wist in de laatste minuut de winnende te maken voor de Blauwkes.

Knokken
Al met al zijn alle ingrediƫnten weer aanwezig om er een geweldige wedstrijd van te maken. Laten we met zijn allen weer een grote stap zetten richting lijfsbehoud. KNOKKEN BOYS. Forza Blauwkes!