Voorbeschouwing VV Buitenpost – CSV Apeldoorn

Het vlaggenschip van VV Buitenpost gaat zaterdag 27 mei op voor een heuse finale. Op de laatste speeldag van de competitie in de 4e divisie B speelt het namelijk tegen concurrent CSV Apeldoorn om directe handhaving in de landelijke divisie. Bij een overwinning verzekeren de Blauwkes zich van nog een voetbaljaargang divisievoetbal op sportpark De Swadde.

Zand in de motor
Dat het op de laatste speeldag aankomt, heeft de selectie van scheidend trainer Willem Brouwer aan zichzelf te wijten. De Blauwkes draaiden een puike 1e seizoenshelft en gingen de kerstdagen in met 23 punten. In het nieuwe jaar kwam er echter zand in de motor en pakten de Buitenposters nog maar 9 punten. Het zag haar voorsprong op de ploegen in de onderste regionen van de competitie slinken en bij het ingaan van de laatste speeldag bedraagt de voorsprong op directe concurrenten Flevo Boys en de komende tegenstander CSV Apeldoorn 2 punten en op Olde Veste 3 punten. Dit komt ook doordat Buitenpost een punt in mindering heeft gekregen door de ongeregeldheden in de wedstrijd tegen DHSC. Buitenpost mag daarom absoluut niet verliezen. Gebeurt dit wel, dan is onze 1e selectie veroordeeld tot het spelen van nacompetitie tegen degradatie naar de 1e klasse.

Kelder
Tegenstander van dienst is het eerder genoemde CSV Apeldoorn, de roodgele formatie van trainer Jan Kromkamp (ex-PSV & – Liverpool). Deze ploeg bivakkeert al het hele seizoen in de kelder van de 4e divisie B. De laatste overwinning dateert van 18 maart jl. (2-0 tegen DHSC). Toch hebben de mannen van Kromkamp aan een overwinning op de Swadde genoeg om zich in één klap te handhaven. Eerder dit seizoen in Apeldoorn won Buitenpost met 0-2 (met goals van Rolf Dijk & Rik Weening).

De aftrap van deze cruciale wedstrijd is komende zaterdag om 14.30 uur op De Swadde. Komt allen in groten getale en support de heren naar directe handhaving!
Na de wedstrijd: muziek van dj Danny!

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost
  • Datum: 21-04-2024