Voorbeschouwing VV Buitenpost – HZVV

Ondanks het verlies van vorige week staat Buitenpost stevig genesteld in de subtop van de 4e Divisie. HZVV kende een tegenvallend begin van de competitie en bivakkeert in de onderste regionen van de ranglijst. Deze week kwam het nieuws naar buiten dat hun huidige hoofdtrainer, Rick Mulder, na dit seizoen vertrekt.

Gevoelskwestie
Mulder had een doorlopend contract, maar toch is er besloten een einde te maken aan de samenwerking met HZVV. Op de clubwebsite laat hij weten dat dit niet met de tegenvallende resultaten te maken heeft. ‘Nee, zeker niet. Het is een gevoelskwestie. Het zit ons dit seizoen gewoon niet mee. Ik ben ervan overtuigd dat het goedkomt. Wanneer we er met elkaar net zoveel energie in blijven stoppen als de afgelopen weken moet het een keer onze kant op vallen.’

HZVV
Toch is HZVV nog altijd een team om rekening mee te houden. Vorig seizoen werd de ploeg uit Hoogeveen achtste en eerder dit seizoen versloeg het hoogvlieger Swift met 3-2. In de eerste dertig minuten overrompelde HZVV de bezoekers uit Amsterdam, wat resulteerde in een vroege 3-0 voorsprong. Buitenpost is dus gewaarschuwd voor dat recept.

Livestream
Vorig seizoen vond de thuiswedstrijd tegen HZVV nog in hele andere omstandigheden plaats. Vanwege coronamaatregelen mocht er geen publiek naar De Swadde komen. VV Buitenpost verzorgde toen een livestream met commentaar zodat de wedstrijd toch gevolgd kon worden (uitslag 1-1). Leuk, voor een keer, maar gelukkig kunnen we nu weer met z’n allen langs de lijn staan.

Forza Blauwkes!