Voorbeschouwing

Voor Buitenpost en Pelikaan S is het lang geleden dat ze de zoete smaak van een overwinning proefden. De bezoekers uit Oostwold pakten op 17 februari voor het laatst een driepunter (5-1 tegen SDV Barneveld), waar de Blauwkes al sinds 16 december wachten op een overwinning (toen 2-1 tegen VVOG Harderwijk). Een uitgelezen kans om de negatieve spiraal te doorbreken dient zich aan.

Het zijn belangrijke weken voor de Blauwkes, die door de magere resultaten van na de winterstop gezakt zijn naar plaats 13. Staan we daar over zes wedstrijden nog, dan moeten we strijden voor handhaving via nacompetitie. Het goede nieuws is dat we van de resterende zes competitieduels maar liefst vier thuis spelen. Pelikaan S, dat laatste staat, is de eerste horde.

Einde aan opmars
Handhaving of degradatie, Pelikaan S gaan we volgend seizoen hoogstwaarschijnlijk niet treffen. In februari meldde het nieuwe bestuur van de club na dit seizoen te gaan stoppen met prestatievoetbal. Hiermee komt er een einde aan de opmars van de club uit het Groningse Oostwold, die in 2014 begon met het kampioenschap in de vijfde klasse.

Meer dan welkom
Eerder dit seizoen won Buitenpost met 0-2 van Pelikaan S na doelpunten van Bernd Douma (prachtige kopbal) en Sam Wormmeester (scherpe counter). Er werd keihard gewerkt en doelman Kevin van der Meulen hoefde geen enkele redding te verrichten. Een winstpartij als toen is meer dan welkom.

Wedstrijdbalsponsor is pizzeria Pyramide.