Voorbeschouwing VV Buitenpost – SDC Putten

We mogen weer! Na twee wedstrijdloze weken komt SDC Putten op bezoek. Een blik in het uitslagenarchief verraadt dat het tussen Buitenpost en Putten altijd spannend is.

Emotionele overwinning
Na de goede eerste seizoenshelft van de Blauwkes is de ploeg van Willem Brouwer na de winterstop doorgegaan met waar het mee bezig was: punten pakken. Thuis tegen NSC Nijkerk werd op 26 februari met 2-1 gewonnen. Een prachtige overwinning in een wedstrijd die begon met een minuut stilte ter nagedachtenis aan Tjeerd Douma. “Aan de kant waar Bernd en de familie staat vallen de doelpunten en kunnen we de overwinning vieren en Martijn kan nog invallen. Alsof Tjeerd dit zo heeft geregeld, zo voelt het’’, sprak assistent-trainer Jan Faber na afloop. Niels Wiersma, normaal gesproken te bewonderen in ons tweede elftal, maakte tegen NSC Nijkerk zijn debuut in de hoofdmacht van VV Buitenpost. Een week eerder deden de Blauwkes ook al goede zaken met een gelijkspel tegen VV Eemdijk.

SDC Putten
Onze tegenstander heeft de smaak te pakken. Vorige week behaalden de Puttenaren al de tweede driepunter van het kalenderjaar door onze provinciegenoten uit Sneek met 3-0 te verslaan. Steijn van Ark en Vincent ter Burg (penalty) scoorden voor rust, Kevin Schmidt gooide de wedstrijd vlak na de thee in het slot. Twee weken eerder won Putten al van Flevo Boys.

Doelpunten
De heenwedstrijd in Putten was enerverend, maar doelpuntloos. Buitenpost kwam niet verder dan een afgekeurd doelpunt en een gemiste penalty. Ook de thuisploeg wist de bal niet in het netje te krijgen, ondanks enkele grote kansen. Hopelijk levert het treffen op sportpark De Swadde net zoveel spektakel op, met meer doelpunten dan eerder dit seizoen.
Forza Blauwkes!