Voorbeschouwing VV Buitenpost – SV Huizen

In de voorlaatste thuiswedstrijd van de competitie treffen we SV Huizen, een ploeg die één plekje boven ons staat met drie punten meer. We hebben alle steun keihard nodig in de strijd om handhaving!

Slechte reeks
Onze tegenstander is behoorlijk uit vorm. De laatste zes wedstrijden leverden SV Huizen slechts twee punten op. Bovendien was het spel dat de ploeg vorige week op de mat legde – volgens de eigen clubverslaggever – inspiratieloos. Aan inzet geen gebrek, maar aan overtuiging wel. De uitslag viel mee: AZSV won met 1-2. Op 4 maart boekte SV Huizen hun laatste overwinning, toen het HZVV met 1-4 versloeg. Tegen die ploeg kregen wij vorige week een domper te verwerken in de vorm van een 1-0 verlies. Toch was Buitenpost-trainer Willem Brouwer na afloop hoopvol wat betreft handhaving: “We gaan het redden. Er zit voldoende karakter in de ploeg.”

Eerder dit seizoen liepen we in Huizen tegen een vervelende nederlaag aan. Buitenpost had de wedstrijd grotendeels in handen, maar toch stapten we met een 2-0 nederlaag van het veld. Nu krijgen de Blauwkes een kans op revanche en bovendien een kans om een reuzenstap richting handhaving te zetten.

Degradatie en nacompetitie
HZVV en Olde Veste staan met hun 16e en 15e plaats momenteel op degradatie. De nummer 13 en 14 (nu CSV Apeldoorn en Flevo Boys) spelen nacompetitie. Buitenpost staat 11e, maar heeft slechts drie punten meer dan de nummer 13. Met nog drie wedstrijden te gaan zijn we dus nog allesbehalve veilig. Na de wedstrijd tegen Huizen gaan we op bezoek bij DETO. Op de laatste speeldag komt concurrent CSV Apeldoorn naar Buitenpost. Er is dus een cruciale fase aangebroken, waarin alle support nodig is!

Na afloop is er een terrasparty met dj Ronald! Mooi weer gegarandeerd!