Voorbeschouwing VV Buitenpost – Swift

Kort na het gelijkspel tegen Berkum staat er opnieuw een thuiswedstrijd op het programma. Net als in de afgelopen twee wedstrijden treffen de Blauwkes een concurrent. Dit keer is het Swift. De ploeg uit Amsterdam staat 9e en heeft een puntje meer dan Buitenpost, dat 10e staat.

Even leek het erop dat Buitenpost zou winnen van Berkum. Tien minuten voor tijd slingerde Mark Huizinga de bal vanuit een vrije trap hard en hoog voor het doel. De doelman van Berkum kon nog redding brengen op een kopbal, maar vanuit de kluts kwam de bal voor de voeten van Aleksandar Radenkovic. Hij wist wel raad met dat buitenkansje en maakte de 1-0. Helaas maakte Berkum in de 89e minuut nog 1-1, waardoor een wedstrijd met weinig grote kansen eindigde in een gelijkspel.

Swift
Onze bezoekers pakten zes punten uit hun laatste twee wedstrijden na overwinningen op laagvliegers ONS Sneek en NSC Nijkerk. Het is aan Buitenpost om een einde te maken aan die zegereeks. Gelukkig weten de Blauwkes wat het is om te winnen van Swift. In de heenwedstrijd maakte Max Huiskamp het enige doelpunt van de wedstrijd.

Belangrijke weken
De wedstrijd tegen Swift is de derde op rij tegen een directe concurrent. Ook in de komende weken treft Buitenpost tegenstanders die op papier niet of nauwelijks sterker zijn. Normaal gesproken zijn dat wedstrijden waarin het moet gebeuren. Lukt het de mannen van Willem Brouwer om een goed resultaat te boeken tegen Swift? Aan de steun van het thuispubliek zal het niet liggen.

Forza Blauwkes!