Voorbeschouwing VV Buitenpost – VV Berkum

Een prachtig affiche op de dinsdagavond: VV Buitenpost – VV Berkum. Al vier keer werd deze wedstrijd uitgesteld, maar nu lijkt het er toch echt van te komen.

Emotionele overwinning
Na de goede eerste seizoenshelft van de Blauwkes is de ploeg van Willem Brouwer na de winterstop doorgegaan met waar het mee bezig was: punten pakken. Thuis tegen NSC Nijkerk werd op 26 februari met 2-1 gewonnen. Een prachtige overwinning in een wedstrijd die begon met een minuut stilte ter nagedachtenis aan Tjeerd Douma. “Aan de kant waar Bernd en de familie staat vallen de doelpunten en kunnen we de overwinning vieren en Martijn kan nog invallen. Alsof Tjeerd dit zo heeft geregeld, zo voelt het’’, sprak assistent-trainer Jan Faber na afloop. Niels Wiersma, normaal gesproken te bewonderen in ons tweede elftal, maakte tegen NSC Nijkerk zijn debuut in de hoofdmacht van VV Buitenpost.

VV Berkum
Onze tegenstander van vandaag deed het voor de winterstop minder goed dan VV Buitenpost. In de voorbereiding op de tweede seizoenshelft begon het er meer op te lijken voor VV Berkum. Zo werd er in een oefenwedstrijd met 3-0 gewonnen van derdedivisionist VV Staphorst. Ook in de eerste competitiewedstrijden van 2022 maakte Berkum indruk. Onze provinciegenoten uit Sneek kregen een flink pak slaag van de Zwollenaren: 6-0. Een week later was Berkum een stuk minder oppermachtig, maar toch won het met 1-0 van SDC Putten.

Ranglijst
Nog altijd is het spannend in de Hoofdklasse B. De nummers 5 tot en met 14 ontlopen elkaar qua punten nauwelijks. Ondanks de goede resultaten die beide ploegen na de winterstop boekten is het dus te vroeg om achterover te gaan leunen. Het belooft een mooie dinsdagavond te worden.

Forza Blauwkes!