Voorbeschouwing VV Buitenpost – VV Berkum

Al drie keer werd deze wedstrijd uitgesteld, maar nu lijkt het er toch echt van te komen: VV Buitenpost – VV Berkum, aanvangstijd 14.00 (!) uur. Voor beide teams is dit de eerste competitiewedstrijd sinds 27 november.

Voorafgaand aan de wedstrijd zal er een minuut stilte plaatsvinden ter nagedachtenis aan Tjeerd Douma. Tjeerd was teammanager van ons eerste elftal en overleed plotseling op 23 januari jl. Hij was pas 52 jaar. Voordat hij teammanager werd speelde hij vanaf de jeugd tot aan het eerste elftal bij VV Buitenpost. Nadat hij gestopt was met voetballen werd hij vrijwilliger bij onze club. Hij was jarenlang leider en trainer bij de teams van zijn zoon en dochter. We missen in Tjeerd een zeer geliefd persoon en een zeer gewaardeerde vrijwilliger.

Oefenwedstrijden
Afgelopen dinsdag zou Buitenpost een oefenwedstrijd spelen tegen VV Jubbega, maar die partij kon niet doorgaan vanwege een aantal coronagevallen. Eerder oefenden de Blauwkes tegen ’t Fean ’58 en ACV. Beide oefenduels werden verloren. VV Berkum speelde ook twee oefenwedstrijden. Tegen zondaghoofdklasser Be Quick 1887 werd 1-1 gespeeld. Afgelopen zaterdag boekten de bezoekers van vandaag een knappe 3-0 overwinning op derdedivisionist VV Staphorst. Spits Martijn Brakke, die de eerste seizoenshelft miste vanwege blessureleed, was in die oefenwedstrijden weer van de partij.

Aftrap tweede seizoenshelft
Het is al maanden geleden dat beide ploegen in actie kwamen in competitieverband. Buitenpost sloot een goede eerste seizoenshelft af met een 1-1 gelijkspel tegen HZVV, waardoor het als nummer 5 op de ranglijst de winterstop in ging. Berkum presteerde minder goed voor de stop van de competitie en staat 14e. Dit zegt weinig, vooral omdat het al zo lang geleden is dat er een officiële wedstrijd gespeeld werd. Lukt het de Blauwkes om een goed vervolg te geven aan de prestaties van voor de winter?