Voorbeschouwing VV Buitenpost – WV HEDW

We zitten in de winning mood! Na overwinningen op Eemdijk en SDV Barneveld treffen we Wilhelmina Vooruit – Hortus Eendracht Doet Winnen, beter bekend als WV – HEDW. De ploeg uit Amsterdam is gepromoveerd vanuit de 1e Klasse en behaalde, net als Buitenpost, tien punten uit de eerste zeven competitiewedstrijden. WV – HEDW is met 107 teams en ruim 2000 leden een van de grootste amateurverenigingen van Nederland.

Vorige week namen we na een hete slotfase drie punten mee uit Barneveld. David Kazimier had Buitenpost in de eerste helft op voorsprong gezet, maar een kwartier voor tijd maakte de thuisploeg de gelijkmaker. Joran Olijve maakte in extremis het winnende doelpunt. De bal leek over de zijlijn te zijn geweest, maar de grensrechter hield zijn vlag omlaag. In het tumult dat daarna ontstond kreeg een speler van SDV Barneveld zijn tweede gele kaart, en ook zijn coach moest het veld ruimen. Even later beoordeelde de arbitrage een actie van Joran Olijve als natrappen, waardoor ook hij vroegtijdig kon douchen.

WV – HEDW
Promovendus WV – HEDW begon het seizoen uitstekend met overwinningen op HZVV en DETO, en een gelijkspel tegen Huizen. Ondertussen weten de Amsterdammers ook wat verliezen is. De ploeg van Marcel Valk moest zijn meerdere erkennen in CSV Apeldoorn en AZSV, en ook de stadsderby tegen Swift werd verloren. Een overwinning op Berkum krikte het puntentotaal op naar tien. Hiermee bivakkeert de ploeg in de middenmoot waartoe ook Buitenpost op dit moment behoort. Het gat tussen de nummer 4 en 11 op de ranglijst bedraagt slechts drie punten. Meldt Buitenpost zich in de top van die middenmoot, of toch WV – HEDW?