Voorbeschouwing

De winterstop is nu echt voorbij, we gaan weer los! Zes weken na ons laatste officiële thuisduel komt DETO op bezoek, dat twaalfde staat op de ranglijst. Buitenpost verzamelde in de eerste seizoenshelft vijf punten meer en staat achtste.

Veel zon, veel trainingen en veel gezelligheid. Dat is de samenvatting van het trainingskamp dat de eerste selectie beleefde in Barcelona, begin januari. Terug in Fryslân speelde de formatie van Kevin Waalderbos twee oefenwedstrijden tegen eersteklassers. Op De Swadde werd met 3-0 gewonnen van Jubbega na treffers van David Albert Villalta, Rolf Dijk en Willem de Boer. Afgelopen dinsdag rekende Buitenpost in Damwâld af met Broekster Boys: 3-6. De geplande oefenwedstrijd tegen LTC uit Assen en de competitiewedstrijd van vorige week tegen Be Quick 1887 gingen niet door vanwege de weersomstandigheden.

Ex-prof stopt
In de winterstop bracht DETO het nieuws naar buiten dat middenvelder Ben Rienstra per direct stopt bij de club. De 33-jarige ex-prof was een opvallende naam in de selectie van de ploeg uit Vriezenveen. Rienstra speelde sinds dit seizoen bij DETO na een imposante profcarrière met meer dan 300 eredivisiewedstrijden. Privé- en werkomstandigheden zijn de oorzaak van zijn besluit, meldt DETO.

Eerder dit seizoen troffen beide teams elkaar in Vriezenveen. Buitenpost won knap met 1-2 na late doelpunten van invallers David Albert Villalta en Rik Weening. Een nieuwe overwinning op DETO zou een goed vervolg zijn op de laatste thuiswedstrijd van voor de winterstop. Buitenpost stuntte en won met 2-1 van titelkandidaat VVOG Harderwijk.

Wedstrijdbalsponsor is Seatrade en pupil van de week Anno Baas (JO11-3)

Karaoke
Direct na de wedstrijd start DJ Danny de muziek en kun je het podium op voor karaoke! Er is ook een loterij. Mis dit festijn niet en smeer alvast je keel!

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024