Vrouwen 1 dendert door

De Buitenposter Vrouwen behaalde gisteren een meer dan verdiende overwinning op EKC Vr 1 en naderen de koploper tot op 2 punten. De uitwedstrijd tegen Eenrum Kloosterburen Combinatie eindigde in 0-5.

EKC werd op voorhand gezien als een gerenommeerde tegenstander. Ze speelden 2 jaar terug nog 2e klasse en hadden dan wel 4 wedstrijden verloren, maar dat was tegen alle bovenste ploegen. De afspraak die van tevoren gemaakt was, pakte bijzonder goed uit. Vanaf het begin van de wedstrijd zo snel mogelijk onze spitsen inspelen, voordat het ervaren EKC ons aanvalsspel in de gaten zouden kunnen hebben.

Binnen 10 minuten hadden onze spitsen de eerste bal erin liggen en konden we iets meer achterover leunen en vooral de veldbezetting op orde houden. EKC anticipeerde inderdaad op ons gevarieerd snelle aanvalsspel door permanente mandekking te geven aan onze spitsen. Er ontstond nu een wedstrijd die zich geheel op het middenveld afspeelde, waarbij de Buitenposter Vrouwen iedere keer fantastisch druk bleven zetten overal waar de bal was. De slagroom op de taart was dat iedere keer als onze spitsen zich ontworstelden aan de mandekking, zij direct ingespeeld werden en de wedstrijd met prachtig samenspel ruim in ons voordeel beslisten.

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024