VV Buitenpost krijgt 14.000 euro van Gebiedsfonds Sinnegreide voor verduurzaming

VV Buitenpost is bezig de accommodatie verder te verduurzamen. Gebiedsfonds Sinnegreide, dat duurzame initiatieven in Achtkarspelen steunt, helpt de voetbalclub met de energietransitie en stelt hiervoor 14.000 euro beschikbaar. Maandagavond heeft bestuurslid Sean Thompson van Sinnegreide een cheque overhandigd aan penningmeester Rudi Stuursma van VV Buitenpost.

De afgelopen tijd heeft een commissie energiebesparingsplannen uitgewerkt en nu is de uitvoering gestart, waarbij uiteraard de Freedsploeg een rol heeft. Zo is de warmwatervoorziening voor de kleedboxen aangepast. Er zijn nieuwe boilers met verwarmingselementen geplaatst en daarnaast zijn de douchekoppen vervangen door exemplaren die minder water verbruiken. Alle tl-buizen in het gebouw zijn vervangen door led-lampen. Verder komt er nieuwe, energiezuinige led-verlichting rondom het C-veld. Tevens worden er twee extra masten geplaatst zodat het veld ook beschikbaar is voor avondwedstrijden. Tot slot gaat VV Buitenpost veel meer zonne-energie opwekken. Er komen 66 zonnepanelen bij op het dak. Door deze maatregelen gaat de gas- en elektriciteitsrekening van de vereniging fors omlaag.