VV Buitenpost ontvangt bijdrage van Rabobank

Voetbalvereniging Buitenpost heeft een bijdrage gekregen vanuit het Fonds Coöperatief Dividend van Rabobank Drachten Friesland Oost. Vrijdag 10 juni reikte de bank tijdens het familiefeest op sportpark De Swadde een cheque ter waarde van 2.000 euro uit. We gaan voor verduurzaming van het sportcomplex en gebruiken de financiële steun voor de aanschaf van zonnepanelen en ledverlichting.

Energielasten
Door het plaatsen van zonnepanelen kan vv Buitenpost voor een groot deel zelf in de energiebehoefte voorzien en daarnaast het energieverbruik verminderen door bestaande verlichting te vervangen door ledverlichting. “Wij zijn erg blij met de steun die we van de Rabobank krijgen”, zegt penningmeester Rudi Stuursma. “Met de duurzame investering kunnen we de energielasten verlagen en tegelijk ons steentje bijdragen aan een beter milieu.”

Cheque
Tijdens de familiedag met 500 deelnemers, waar naast een gezellige barbecue ter afsluiting van het voetbalseizoen tevens 13 kampioenselftallen werden gehuldigd, werd de club verrast met de bijdrage van de bank. Willem van der Veen, lid van de ledenraad van Rabobank Drachten Friesland Oost, overhandigde de cheque aan Rudi Stuursma.

Maatschappelijk doel
Het Fonds Coöperatief Dividend van Rabobank Drachten Friesland Oost is er voor lokale maatschappelijke initiatieven die de leefbaarheid in de omgeving vergroten. Leden van de ledenraad van de bank beslissen over de aanvragen. Het Fonds Coöperatief Dividend is een vorm van dividend waarmee een deel van de nettowinst van de bank ter beschikking wordt gesteld aan veelal maatschappelijke doelen.