VV Buitenpost wil punten pakken tegen VV Balk

De Blauwkes mogen zaterdag 24 september om 14.30 uur aantreden tegen een Friese opponent, namelijk voetbalvereniging Balk. Een interessant duel voor het elftal van trainer René van der Weij om te zien waar de ploeg op dit moment staat. Buitenpost heeft 6 punten uit 3 wedstrijden en wil deze lijn graag doorzetten.

Van de week werd er geoefend tegen derde divisionist ONS Sneek en werd er knap gelijk gespeeld op het eigen kunstgras. Oefenwedstrijden mogen dan wellicht niet als graadmeter worden gezien, maar het gevoel is aanwezig dat het elftal zich sterk aan het ontwikkelen is. De ploeg is er dan ook op gebrand om de wedstrijd tegen VV Balk tot een goed einde te brengen.

VV Balk is geen onbekende voor de Blauwkes. Vaak worden deze duels gekenmerkt door pittige duels en veel spektakel. Waar Buitenpost graag wil voetballen, is Balk juist een zeer georganiseerde ploeg. Het is dan ook vaak lastig te voorspellen wie er aan het langste eind zal trekken. De ranglijst liegt echter niet: Balk heeft met 3 punten nog niet de vorm te pakken van het afgelopen seizoen en zal een resultaat mee willen nemen uit Buitenpost. VV Buitenpost wil in ieder geval revanche nemen op de 6 verloren punten tijdens het vorige seizoen.