VV Buitenpost zoekt vrijwilligers

VV Buitenpost vindt het hebben van betrokken leden van groot belang. De insteek van de vereniging is dat ieder lid iets bijdraagt. “Wij proberen ervoor te zorgen dat taken over zoveel mogelijk vrijwilligers worden verdeeld. Vele handen maken immers licht werk”, zegt voorzitter Paul Olijve. Met behulp van de aanpak ‘Meer Vrijwilligers in Kortere Tijd’ van Sport Fryslân gaat Buitenpost proberen nieuwe vrijwilligers te werven.

Passende taak
VV Buitenpost is een bloeiende en ambitieuze vereniging. Om de club draaiende te houden zijn er veel vrijwilligers nodig. “We hebben geïnventariseerd voor welke taken binnen de vereniging meer handen gewenst zijn. Die taken zijn erg divers, van een bestuursfunctie tot scheidsrechter en van jeugdtrainer tot coördinator kaartverkoop bij de entree. Daardoor is er voor alle leden of ouders van een jeugdlid die een steentje willen bijdragen wel een klus naar wens. We bekijken daarbij in eerste instantie waar de geïnteresseerden goed in zijn of wat ze leuk vinden en zoeken daar een passende taak bij. Zo is het voor nieuwe vrijwilligers direct plezierig om met die taak aan de slag te gaan”, aldus Olijve.

Hoort erbij
Iedereen heeft het druk, maar iets doen voor je vereniging hoort erbij, stelt de voorzitter. “Onze vraag zal niet zijn wie er wat wil doen, maar wát men wil doen. Voor iedereen vinden we wel iets passends. Binnenkort zullen we zoveel mogelijk leden persoonlijk benaderen om iets voor onze club te gaan betekenen.”

Aanmelden
Wil je je alvast aanmelden als vrijwilliger? Stuur dan een e-mail met je gegevens, de taak die je zou willen oppakken of aangeven waar je goed in bent naar info@vvbuitenpost.nl.