Walter Bloembergen wordt jeugdtrainer Buitenpost JO14-1

Walter Bloembergen is met ingang van het seizoen 2023-2024 jeugdtrainer/coach van Buitenpost JO14-1. De 17-jarige ziet voldoende uitdaging in dit nieuwe team. Het gaat om een groep leergierige voetballers met potentie. Het is nog afwachten welke tegenstanders hij met zijn elftal treft. Niet iedere vereniging schrijft namelijk een team voor deze leeftijdsgroep in bij de KNVB. Buitenpost heeft nu wel een bewuste keuze hiervoor gemaakt.

Keeperhandschoenen aan de wilgen
Walter heeft het afgelopen voetbalseizoen besloten om zelf niet meer als voetballer actief te zijn. Na vorig seizoen een pupillenteam te hebben getraind, samen met Jornt Henstra, heeft hij bewust zijn keeperhandschoenen aan de wilgen gehangen. Dit seizoen heeft de jonge voetbaltrainer al zijn energie gestoken in Buitenpost JO15-2. Bij dit team zag je in de loop van het seizoen progressie en werden de wedstrijdresultaten steeds beter. Helaas zijn er enkele wedstrijden niet gespeeld, maar met SJO ’t Hogeland JO15-1JM is lang gestreden om het kampioenschap.

Veel geleerd
Naast trainer/coach van JO15-2, is Walter assistent-trainer bij Buitenpost JO15-1. “In het begin van dit seizoen was het best spannend om alleen voor een groep junioren te staan. Ik heb daarin alle steun gekregen van onze hoofd jeugdopleiding Wietse van der Veen. In de winterstop is Roel Wijma als trainer/coach teruggekomen bij de JO15-1. Ik heb echt een positieve klik met hem. Van Roel leer ik zoveel en kan dat allemaal gebruiken in mijn ontwikkeling als jeugdtrainer”, glundert Walter.

Alle vertrouwen
Walter Bloembergen is een van de jonge jeugdtrainers die het komende voetbalseizoen in de jeugdopleiding van VV Buitenpost actief is. Eigen jeugdtrainers krijgen alle mogelijkheden en ondersteuning om zich te ontwikkelen bij de club. Daarin heeft de Technische Commissie alle vertrouwen. Bij de JO14-1 wordt nog gezocht naar een assistent-trainer die hulp kan bieden om dit interessante jeugdteam nog beter te maken. Hoofd jeugdopleiding Wietse van der Veen: “Dubbele bezetting bij een jeugdteam is een bewuste keuze. Het is goed om zo nu en dan met groepjes te werken en daarnaast kan de training altijd doorgaan.”