Wietse van der Veen blijft aan als Hoofd Jeugdopleiding

Ook de komende twee seizoenen is Wietse van der Veen (57) werkzaam bij VV Buitenpost als Hoofd Jeugdopleiding. Het bestuur is erg blij met het aanblijven van Wietse, die al sinds het seizoen 2016/2017 betrokken is bij VV Buitenpost in zijn huidige functie. Wietse is ook enthousiast. “De mensen binnen de voetbalclub hebben mij ervan kunnen overtuigen dat ik hier nog een rol kan spelen om onze jeugdopleiding te verbeteren. Zij hebben vertrouwen in mij, dat vind ik belangrijk. Bovendien heb ik het hier hartstikke naar mijn zin”, vertelt hij.

“Ik ben trots op de manier waarop ik hier kan werken en op wat we tot nu toe neergezet hebben”, vervolgt Wietse. Hij doelt hierbij onder meer op het behalen van het KNVB-certificaat voor het jeugdvoetbalbeleidsplan. “Dat we dat certificaat binnen hebben gehaald is voor mij een bevestiging dat we op de goede weg zijn, maar we zijn nog niet klaar”, legt Wietse uit. “We moeten stappen blijven maken. In 2023 moeten we het ook weer dusdanig voor elkaar hebben dat we dat certificaat behouden.”

Waardering
Eerder waren er nog twijfels bij Wietse, omdat hij erover nadacht om aan de slag te gaan als hoofdtrainer bij een andere vereniging. “Ik ben gericht op zoek geweest naar verenigingen waar ik als hoofdtrainer eventueel bij zou passen”, vertelt hij. Omdat Wietse het goed naar zijn zin heeft bij VV Buitenpost en omdat hij veel waardering voelt vanuit onder anderen bestuursleden Rudi Stuursma, Paul Olijve en de Technische Commissie, heeft hij toch het besluit genomen om te blijven als Hoofd Jeugdopleiding. “Ik ga hier altijd met veel plezier heen en ik kan uitstekend met de mensen overweg. Ik hoop de komende seizoenen nog veel meer voor deze club te betekenen”, besluit Wietse.

Tekst en foto: Pier Schotanus

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost