Zaterdag 8 oktober: Buitenpost – Winsum

Zaterdag komt VV Winsum op bezoek bij Buitenpost. Winsum, voorgaande jaren beter bekend als VIBOA, loopt inmiddels ook al heel heel wat jaartjes mee in de eerste klasse. Afgelopen week behaalden de bezoekers een knappe eerste competitiezege tegen Balk. Het werd maar liefst 3-1. De Blauwkes deden daarentegen zélf ook goed zaken door met 0-2 te winnen bij Drenthina. Met 10 punten uit 5 wedstrijden wil Buitenpost meedoen om de bovenste plaatsen en eist het van zichzelf afstand te nemen van de zogenoemde ‘onderste regionen’.

In het afgelopen seizoen bleek Winsum (VIBOA) niet opgewassen tegen de Blauwkes. Het werd eenmaal 1-4 en thuis werd het zelfs 4-0 voor de formatie van René van der Weij. Hier zullen de Winsumers vast en zeker nog even op terug blikken.

Zaak voor Buitenpost om scherp te starten en laten zien dat er niets te halen valt op de Swadde. De club wil omhoog kijken en dit ook uitstralen op het veld. We hopen dan ook op een mooie pot voetbal.

Schreeuw de Blauwkes naar de 3 punten!