Zaterdag bekerduel Buitenpost – Gorredijk

Aanstaande zaterdag 21 oktober speelt Buitenpost in de eerste knockoutronde van de noordelijke districtsbeker tegen Gorredijk. De wedstrijd is op De Swadde en begint om 17.00 uur.

Zondags derdeklasser Gorredijk is een ambitieuze club die graag wil promoveren, weet trainer Kevin Waalderbos. De tegenstander is koploper in de derde klasse A met 12 punten uit 4 wedstrijden en is ook ongeslagen in de bekerpoule. “Gorredijk heeft zich aardig versterkt. Dat wordt geen gemakkelijke wedstrijd. We moeten echt op onze top spelen. Maar onze ambitie is om ver te komen in de beker.”

‘Neat te ferliezen’
Trainer Johannes Veenema van Gorredijk noemde het vorige week in de Leeuwarder Courant een prachtig bekeraffiche. “Dat wurdt in prachtige ûnderfining”, zei hij in de krant. “Wy hawwe neat te ferliezen. Hast altyd in kânske, ik hâld fan dit soort wedstriden.”

Steun Buitenpost zaterdag in deze eerste bekerwedstrijd. Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024