Blauwkes blij met gelijkspel tegen Genemuiden

VV Buitenpost wist afgelopen zaterdag een gelijkspel uit het vuur te slepen tegen het gerenommeerde SC Genemuiden. In een knotsgekke slotfase, was het uiteindelijk Rob Dijkstra die de verdiende gelijkmaker binnen kon schieten op Sportpark Het Noorderslag. De wedstrijd eindigde daardoor in een 1-1 gelijkspel. Dankzij deze remise, staan de Blauwkes nu op een elfde plaats met 16 punten. Dat de wedstrijd in 1-1 zou eindigen, lag gezien het spelbeeld van de eerste helft niet in de lijn der verwachting. De ploeg van trainer van der Weij verloren de duels en toonden teveel ontzag voor de tegenstander.

Zoals wel vaker dit seizoen liet VV Buitenpost zich na de rust met een compleet ander gezicht zien. Het gooide de schroom van zich af en begon furieus aan de tweede helft. Maar daar waar iedereen een doelpunt van Buitenpost verwachtte, was het uiteindelijk toch de thuisploeg die op voorsprong wist te komen. Een afgeslagen aanval van Genemuiden werd door notabene keeper Veldhuis opnieuw naar voren geschoten, waarna Jan Hooiveld kon profiteren van een dekkingsfout bij Buitenpost achterin. Dat was een grote domper voor de Blauwkes, die op dat moment zo goed in de wedstrijd zaten.

Toch werd nog één keer alles op alles gezet en werden middenvelders Jelmer Vos en Rob Dijkstra in de spits geposteerd. Met een ouderwets spelletje pompen- of verzuipen, was het keeper van der Meulen die het hoofd van Vos wist te vinden. Hij bereikte op zijn beurt maatje Dijkstra, die als een duveltje uit een doosje, de verdiende 1-1 binnen schoot. Even daarvoor was het echter van der Meulen die met een wereldredding de Blauwkes nog in de wedstrijd hield, op een punter van Kay Velda. Van dichtbij was het een razendsnelle reflex van de Buitenpost sluitpost waardoor de Blauwhemden in de wedstrijd bleven. Des te groter was dan ook de ontlading die volgde na het doelpunt. Buitenpost kan weer een kostbaar puntje bijschrijven in de hoofdklasse B.

Lees het volledige wedstrijdverslag

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost