Buitenpost loopt verder uit

Koploper Buitenpost heeft zaterdag weer goede zaken gedaan op de ranglijst. De ploeg won in Groningen met 0-2 van Oranje Nassau door doelpunten van Joost Jesse Visser en Rolf Dijk. Directe concurrent Drachtster Boys speelde thuis gelijk tegen Winsum waardoor het gat met de nummer 2 nu zeven punten is met nog zes wedstrijden te gaan.

Aantrekkelijk
Wedstrijden tussen de twee aanvallende ploegen Oranje Nassau en Buitenpost zijn altijd aantrekkelijk. Zo ook dit duel. Buitenpost begon sterk in Groningen en had in de eerste minuut al moeten scoren. Rolf Dijk knalde echter voorlangs op een voorzet van Jorrit Terpstra. Precies na een half uur was het wel raak en kwamen de Blauwkes verdiend op voorsprong. Verdediger Joost Jesse Visser mocht over de rechterkant opstomen en met een prima actie schoot hij vanaf de zijkant diagonaal raak. Het leek erop dat Buitenpost voor rust nogmaals zou scoren, maar pogingen van Rudmer Loonstra, Martijn van Roeden en Terpstra troffen geen doel.

Debutant
De eerste twintig minuten na rust zette Oranje Naussau meer aan. De Blauwkes werden teruggedrongen, zonder dat de thuisploeg grote kansen kon afdwingen. Kansjes van de Groningers waren een prooi voor sluitpost Kevin van der Meulen. Langzamerhand voetbalde Buitenpost zich onder de druk vandaan. Een kwartier voor tijd mocht verdediger Wim de Vries in het veld voor Terpstra en kreeg hij een aanvallende rol. Het verzet van Oranje Nassau leek toen al te zijn gebroken. Net voor tijd maakte Rolf Dijk aan alle onzekerheid een einde. Er ging een fantastische pass van Robin Huisman de Jong aan vooraf die Dijk bereikte. De blonde spits twijfelde niet, kapte naar binnen en haalde fantastisch uit: 0-2. Dijk mocht meteen naar de kant. Zijn vervanger was debutant Halbe Elsenga. De wedstrijd was echter beslist, eindstand 0-2.

Lees hier het volledige wedstrijdverslag.