Buitenpost rolt Groningen op

VV Buitenpost had zaterdag een eenvoudige middag tegen VV Groningen. De thuisploeg mocht niet klagen dat er na 90 minuten spelen slechts 1-7 op het scorebord stond. Rolf Dijk en Rik Weening scoorden beide twee keer tegen de hekkensluiter. Joran Olijve, Rudmer Loonstra en Rob Dijkstra maakten de overige treffers.

Verzet gebroken
Na een aftastend begin haalde Olijve na tien minuten verwoestend uit. Zijn afstandsschot belandde achter de Groninger keeper. Vijf minuten later was het verzet van de gehavende thuisploeg – de rode lantaarndrager kampt met veel blessuregevallen – al definitief gebroken, toen Weening na slecht verdedigen de bal onder de doelman door in de goal schoof: 0-2. Dit was tevens de ruststand.

Marge op drie
Na de thee maakte Dijk vlot de 0-3 op aangeven van Olijve. Even later profiteerde Jeroen Buurke van miscommunicatie in de Buitenposter verdediging en scoorde tegen. Nog geen vijf minuten later gaf Robin Huisman de Jong een prachtige steekpass op Loonstra die de bal over de keeper in het doel lobte en daarmee de marge weer op drie doelpunten bracht. Daarmee was de koek nog niet op. Weer vijf minuten later probeerde Dijkstra van buiten de zestien meter het mooie doelpunt van Loonstra te overtreffen. Dat lukte: hij stifte de bal wonderschoon over de doelman tegen het net.

Tevreden
Een kwartier voor tijd was er een mooie combinatie tussen invaller Jorrit Terpstra en Dijk, waarbij de laatste de zesde treffer van Buitenpost noteerde. Tot slot was het Weening die vijf minuten later een assist van Dijk verzilverde: 1-7. De Groningers beëindigden het duel met tien man, nadat Nordin Philipsen tegen zijn tweede gele kaart aanliep. “Een mooie overwinning. We waren een maatje te groot voor VV Groningen. Zeven doelpunten, terwijl we er meer hadden kunnen maken. Soms moet je als trainer gewoon tevreden zijn”, zei coach René van der Weij.

Lees hier het volledige wedstrijdverslag.