Buitenpost speelt met 10 man gelijk tegen Drachtster Boys

Buitenpost heeft zaterdag een punt uit het vuur gesleept in de thuiswedstrijd tegen Drachtster Boys. De eindstand van 2-2 kon een goede prestatie worden genoemd, want de Blauwkes speelden bijna een uur met tien man. Het team wist door keihard te werken een nederlaag voorkomen, maar droop toch teleurgesteld van het veld, omdat er op basis van de eerste helft meer in had gezeten. Ook de tegenstander verliet de Swadde met een kater omdat er met een numerieke meerderheid slechts twee keer werd gescoord.

Al vroeg in de wedstrijd kwam Buitenpost op voorsprong door een  goal van Rudmer Loonstra op aangeven van Joop Pijnacker. Na een half uur spelen maakt Danny Boersma een overtreding op een doorgebroken speler van Drachtster Boys, wat hem een rode kaart opleverde. Toch wist Buitenpost net voor rust met tien man nog eens te scoren. Martijn van Roeden maakte een fantastisch doelpunt.

Na rust was het alle hens aan dek voor Buitenpost. Drachtster Boys zette goed druk en scoorde na een uur voetballen tweemaal achter elkaar. De Friese derby leek een prooi te worden voor de Drachtsters, maar zo’n 20 minuten voor het eind leek de tank leeg bij de gasten. De Blauwkes counterden nog een paar keer gevaarlijk, maar er vielen geen doelpunten meer.

Lees hier het volledige wedstrijdverslag.