Buitenpost speelt moeizaam gelijk tegen BCV

De derby tussen Buitenpost en BCV is zaterdag in 1-1 geëindigd door doelpunten van Martijn van Roeden (Buitenpost) en Steffen Procee (BCV). De thuisploeg speelde een matige wedstrijd tegen de Burgumers die op de een na laatste plaats op de rangschikking staan. Het hardwerkende BCV had meer uit de strijd kunnen slepen als het team zorgvuldiger was omgegaan met de kansen. Een hoofdrol was weggelegd voor scheidsrechter Marco Oosting. Hij trok maar liefst zes keer geel en twee directe rode kaarten in de overigens sportieve wedstrijd.

Middenveld
Beide teams misten nogal wat spelers. Zo stond bij Buitenpost A-junior Chiel de Jong weer linksback en was ook mandekker Alwin Kuperus, speler van het vierde, opgeroepen de verdediging te komen versterken. In de eerste helft hielden de ploegen elkaar in evenwicht. De strijd speelde met name plaats op het middenveld. De aanvallers kwamen amper in het spel voor, waardoor er slechts enkele kansen over en weer ontstonden.

Gelijkmaker
In de tweede helft was het Buitenpost die beter uit de kleedkamer kwam. Het eerste kwartier na rust zetten de Blauwkes goed druk, hetgeen in de 60ste minuut leidde tot de 1-0. Jorrit Terpstra kwam alleen voor de keeper, maar zag zijn doelpoging gekeerd. In de rebound lukte het Martijn van Roeden alsnog te scoren. Een klein kwartier later was het BCV’er Steffen Procee die de gelijkmaker binnenschoot uit een afgeslagen hoekschop. De thuisploeg protesteerde en vond dat de Buitenpost-doelman Robert van der Laan hierbij was gehinderd door een Burgumer speler. De leidsman keurde het doelpunt na raadpleging van zijn assistent echter goed.

Mineur
Na deze treffer waren de beste kansen voor BCV. In een duel viel Jorrit Terpstra op BCV’er Bauke Prins. Toen de twee na enig rollebollen weer overeind stonden, toonde de arbiter beide resoluut de rode kaart. In blessuretijd kreeg Wim de Vries zijn tweede gele kaart, waardoor ook hij van het veld moest. Zo eindigde de wedstrijd in mineur voor Buitenpost en ook voor BCV die weinig opschiet met het ene punt.

Lees hier het volledige wedstrijdverslag.

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024