Buitenpost verslaat Leeuwarder Zwaluwen

Buitenpost heeft zaterdag drie belangrijke punten gepakt om bovenin mee te kunnen blijven draaien. De Leeuwarder Zwaluwen werden in een matig duel met 2-1 verslagen. De Blauwkes blijven met dit resultaat op de vijfde plaats staan, terwijl de ‘Ljouwerter Sweltsjes’ niet onder de nacompetitiestreep vandaan komen.
In de eerste helft waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Buitenpost kwam al na vijf minuten op voorsprong door een doelpunt van Rudmer Loonstra. Het lukte de Blauwkes niet om door te drukken omdat te veel spelers niet hun niveau wisten te halen. De gasten kwamen dan ook via Joost Jesse Visser verdiend op gelijke hoogte. In de tweede helft was Buitenpost de beter voetballende ploeg en creëerde de mogelijke kansen. De verdediging stond goed en gaf niets weg. Vooral  de snelle vleugelspelers Simon Schreiber en Martijn van Roeden waren een plaag voor de Leeuwarder defensie. Uiteindelijk was invaller Rik Weening, koud in het veld, het goudhaantje voor Buitenpost. Hij wist zes minuten voor tijd de 2-1 te scoren na een goede voorzet van Martijn van Roeden.

Lees hier het volledige verslag.