Buitenpost wint verdiend van Olde Veste

Buitenpost ligt nog steeds op koers voor de derde periodetitel. Zaterdag werd verdiend gewonnen van concurrent en de nummer 2 op de ranglijst Olde Veste. Met name de eerste helft speelden de Blauwkes ijzersterk waardoor de beduchte tegenstander geen grip op de wedstrijd kreeg. Uiteindelijk werden de Steenwijkers met een 3-0 nederlaag naar huis gestuurd door doelpunten van Martijn van Roeden en tweemaal Rudmer Loonstra. Buitenpost staat nu in de derde periode een punt voor op Balk. Zaterdag is de uitwedstrijd tegen Blauw Wit, terwijl Balk uit tegen Olde Veste speelt, waarbij de laatste ploeg moet winnen om de tweede plaats veilig te stellen.

Flitsende start
Buitenpost begon fel aan het duel. Al in de tweede minuut had Van Roeden moeten scoren, maar de bal belandde op de lat. Direct daarop ging een schot van Joran Olijve net voorlangs en kreeg Van Roeden opnieuw een kans de score te openen. Na deze flitsende start deed Olde Veste iets terug, maar het was Buitenpost die de 1-0 maakte. Rob Dijkstra gaf op links goed voor op Martijn van Roeden die doeltreffend uithaalde. De Blauwkes bleven goed druk zetten op de tegenstander, met de uitblinkende middenvelders Berend Schootstra en Halbe Mossel voorop in de strijd. Net voor rust bracht Wim de Vries via een prachtige aanval de bal bij Rudmer Loonstra die beheerst afrondde: 0-2.

Gedreven
Direct na de thee had Olijve het duel definitief kunnen beslissen, maar de keeper redde. Het was duidelijk dat Buitenpost in de eerste helft met de krachten had gesmeten, want het tempo lag een stuk lager. Maar ook nu had Olde Veste weinig in te brengen tegen de gedreven Blauwkes. De drie verse krachten Joop Pijnacker, Simon Schreiber en Jorrit Terpstra die trainer René van der Weij in kon brengen, deden het duel weer opleven. Het duurde tot zes minuten voor tijd voordat Loonstra de wedstrijd definitief in het slot gooide. Hij maakte de verdiende 3-0.

Lees hier het volledige wedstrijdverslag.