Eenvoudige winst Buitenpost op Olde Veste

Buitenpost zet de ongeslagen reeks voort. Zaterdag werd een eenvoudige winst behaald op Olde Veste. De ploeg uit Steenwijk, die altijd bovenin meedraait, werd met maar liefst 5-1 naar huis gestuurd. De overwinning was niet geflatteerd, de thuisploeg gaf de hele middag bijna geen kans weg.

Kansen
In de eerste tien minuten van het duel kreeg Buitenpost meteen twee dotten van kansen. Na een snelle uitbraak was het verdediger Wim de Vries die kon uithalen, maar zijn poging werd van de lijn gegleden. Daarna kreeg Rudmer Loonstra een uitgelezen kan om de score te openen, maar zijn schot mislukte. Vervolgens kreeg Buitenpost moeilijk vat op Olde Veste, die in deze fase goed meevoetbalde. Ook de harde wind speelde een negatieve rol in het spelbeeld. Het lukte de Steenwijkers niet om een goede aanval op te zetten, ook met dank aan het verdedigende werk van de Blauwkes. Alleen de hoekschoppen van de gasten leverden dreiging op.

Penalty
Na ruim een half uur ging verdediger Aaron Boekhout mee in de aanval. Hij werd in de hoek van het strafschopgebied onderuit gehaald door Bas Flobbe die daarvoor een gele kaart kreeg. De toegekende penalty werd daarop binnengeschoten door Robin Huisman de Jong. De robuuste verdediger dacht vijf minuten voor het rustsignaal zijn tweede treffer binnen te schieten uit een vrije trap, maar zijn uitstekende schot werd stijlvol gepakt door keeper Tom Holleboom.

Tien man
Na de rust ging Buitenpost weer kansen creƫren. Martijn van Roeden en Rolf Dijk hadden de 2-0 op de schoen. Na een uur spelen zette Joran Olijve een mooie aanval op. Hij gaf een pass op Van Roeden die Dijk bereikte. Dijk leek de bal niet vol te raken, waardoor die met een boog over de keeper in het doel vloog. Direct daarna kon Loonstra het duel in het slot gooien, maar de bal ging net naast. Een minuut later maakte Flobbe een overtreding waarvoor hij zijn tweede gele kaart van de wedstrijd kreeg en Olde Veste dus met tien man verder moest.

Invaller
In plaats van gas terug te nemen, ging Buitenpost vol door om de score te verhogen. Opnieuw was Dijk trefzeker na slecht uitverdedigen van keeper Holleboom: 3-0. Ruim een kwartier voor tijd lag de bal plotseling achter Buitenpost-doelman Kevin van der Meulen. Het was De Vries die onfortuinlijk een eigen goal maakte. Joran Olijve bracht vijf minuten later de marge weer op drie doelpunten door de bal geweldig binnen te krullen. Het slotwoord was aan invaller Rik Weening die net voor tijd de eindstand op 5-1 bracht.

Lees hier het volledige wedstrijdverslag.