Voorbeschouwing Buitenpost – Flevoboys

Voor de 2e week op rij speelt Buitenpost een thuiswedstrijd in competitieverband. Komende zaterdag is het gastheer als Flevo Boys uit Emmeloord de tegenstander is. In onze gasten uit de Noordoostpolder treffen de Blauwkes een tegenstander in vorm, alle 3 de officiƫle wedstrijden, 2 maal in de Hoofdklasse, 1 maal in kader van de TOTO KNVB Beker, die het elftal van trainer Arjen Postma speelden werden in winst omgezet. DETO, Noordscheschut en Hollandia werden het slachtoffer van de dadendrang van de ploeg uit Emmeloord. Eerder werd in de voorbereiding ook al gewonnen van de ambitieuze 3e-divisionist Harkemase Boys. Een ploeg in opmars dus en komende zaterdag aan Buitenpost de taak om deze opmars te stoppen.

Prima start
Evenals onze gasten komende zaterdag kan ook de thuisploeg van trainer Jasper Bouma met een goed gevoel terugkijken op de eerste weken van het seizoen. Hoewel de groep door een aantal blessures nog niet compleet is, werden er al goede resultaten geboekt. Er werd verder gebekerd in de TOTO KNVB beker en de Friese derby tegen ONS Sneek was afgelopen zaterdag ook een prooi voor de blauwhemden. Hoewel de competitieopener tegen titelkandidaat SC Genemuiden wel verloren werd, waren er ook in deze wedstrijd genoeg positieve punten uit te halen voor de technische staf.

Mooi affiche
Al met al 2 ploegen die met zelfvertrouwen de strijd aan zullen gaan. Flevo Boys heeft tot dusver nog een perfecte score en zal dit graag zo willen houden. Buitenpost wil de overwinning van vorige week een goed vervolg geven. Een mooi affiche dus op Sportpark de Swadde. Veel plezier!

Let op! Bij de ingang van ons sportpark moet je je registreren via en QR-code of een formulier. Lees hier meer erover.
Lees ook onze coronamaatregelen.